Gdzie reklamować pensjonat?

Gdzie reklamować pensjonat?

Pensjonat to miejsce świadczące usługi noclegowe, posiadające minimum siedem pokoi do wynajęcia i zapewniające klientom pełne wyżywienie, Sens istnienia takiego miejsca wiąże się z turystyką i wypoczynkiem. Dlatego właśnie pensjonaty powstają przede wszystkim w ciekawych turystycznie miejscach – z różnymi atrakcjami, pięknymi widokami i wszystkim tym, co zapewnia udany wypoczynek. Jednak, aby mieś klientów, trzeba do nich dotrzeć.

Od czego zacząć docieranie do klienta?

Gdzie reklamować pensjonat?Gdzie reklamować pensjonat? Jak to robić, aby za rozsądne pieniądze uzyskać rozsądne efekty?

Czymś oczywistym jest, że klientami pensjonatu nie będą miejscowi albo osoby mieszkające w najbliższym sąsiedztwie. Dlatego z reklamą pensjonatu warto dotrzeć do ludzi z dużych miast, także tych sporo oddalonych od adresu pensjonatu.

Po pierwsze, koniecznie należy założyć stronę www, na której znajdą się wszystkie podstawowe informacje:

  • nazwa i adres placówki
  • dane kontaktowe: telefon, e-mail, ewentualnie formularz kontaktowy
  • dokładna oferta: co i za ile
  • zdjęcia pensjonatu – z zewnątrz, jak i w środku.

Stronę warto co jakiś czas uaktualniać, a nawet założyć w jej ramach bloga, aby klienci wiedzieli, że firma cały czas działa. Założenie witryny to jednak dopiero początek – zanim wyszukiwarki zaczną ją indeksować, minie trochę czasu. Trzeba podjąć też działania mające na celu znalezienie się strony www pensjonatu jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Można to zlecić firmie zewnętrznej, ale na początku warto zadbać o to i owo samemu – np. zająć się pozostawianiem linków w katalogach stron, czy stworzyć fanpage w mediach społecznościowych. Tu także trzeba regularnie pozostawiać choć krótkie wpisy zwracające uwagę konkretnych osób potencjalnie zainteresowanych rezerwacją noclegu.

Media społecznościowe są ważne, ale to nie wszystko

Kolejną istotną sprawą jest reklama na stronach związanych z branżą noclegową, urlopową i wakacyjną. Tutaj reklama przybiera różne formy. Jedną z nich jest np. baner, a inną stały wpis do bazy danych, uaktualniany w razie potrzeby. Ważne jest, aby podane tu informacje – zwłaszcza dane kontaktowe – były zawsze na czasie. Reklamę można też wykupić np. na znanym i dobrze prosperującym blogu nt. podróży, turystyki i wypoczynku poza miejscem zamieszkania. Może to być tradycyjny baner umieszczony na określony czas, ale i artykuł sponsorowany.

Zaistnienie w świadomości klientów

Zaistnieć w świadomości klientów – zwłaszcza na początku działalności pensjonatu – bywa trudno. Nie jest to jednak niemożliwe. Ale obok działań  w sieci, należy podjąć starania także w świecie realnym. Warto brać udział w targach branżowych, zamówić ulotki, gadżety reklamowe np. dla klientów, proponować choć drobne zniżki za polecenie pensjonatu kolejnym osobom oraz rozważyć reklamę w tradycyjnych mediach – np. w czasopismach i radiu.

Koniecznie kilka rozwiązań!

Rozpoczynając działania mające na celu rozreklamowanie pensjonatu warto postawić od razu na przynajmniej 2-3 rozwiązania. Oczywiście witryna www to dzisiaj absolutna podstawa. Zwiększa ona wiarygodność miejsca, dając już na początku kilka punktów ekstra. Kilka rozwiązań na raz dają też większe szanse na dotarcie do szerszej rzeszy odbiorców potencjalnie zainteresowanych noclegami w pensjonacie. Z reklamą nie należy czekać do wakacji, kiedy to pensjonat ma największą szansę na dobry początek działalności. Wiele osób zaczyna szukać opcji wypoczynkowych nawet jeszcze w starym roku. A dodatkowo nie wszyscy jeżdżą na wczasy latem. Jeśli więc pensjonat ma działać przez okrągły rok, trzeba również przez okrągły rok kalendarzowy docierać do ludzi i wciąż im się przypominać.

Oferta papierowa i mailing

Kolejnym rozwiązaniem jest wysyłanie reklam pocztą tradycyjną np. do dużych firm i instytucji, zatrudniających wielu pracowników. Mogą to być np. ulotki, broszury albo mailing elektroniczny. Zawsze jednak trzeba najpierw ustalić z adresatem formę, a także poprosić o zgodę na takie działanie. To zwiększy szanse na to, że przesłane informacje od razu trafią do folderu SPAM, czy do tradycyjnego kosza. Takie materiały powinny traktować nie tylko o samym pensjonacie, ale i o jego okolicy. To pomoże zainteresować szersze rzesze ludzi danym regionem. A więcej turystów, to większa szansa na klientów dla pensjonatu.

 

Tradycja i oryginalność

Reklamując pensjonat, warto więc sięgać zarówno po rozwiązania tradycyjne, jak i nowoczesne. Zwiększa to szanse na dotarcie do wielu odbiorców, ale i na przypomnienie wielu z nich, że dany pensjonat istnieje i że już gdzieś o nim czytali, czy słyszeli. Takie przypominanie często działa cuda, o ile ma odpowiednią formę i zaciekawia także tym, co proponuje region, w którym znajduje się pensjonat. W reklamach warto pewne rzeczy zostawić niezmienne, ale czasem dodać coś nowego. Np. pozostawiając tę samą kolorystykę reklamy graficznej, można zmienić jej kształt – z kwadratowej na prostokątną lub jej rozmiar, przynajmniej tymczasowo. Wraz z biegiem czasu powinno się zaobserwować, które działania przynoszą najlepsze efekty i na nie warto postawić.